Hvordan reagerer f?rste?rsstuderende p? et interaktivt computermedieret undervisningsprogram i kemi?
Abstract
Indledende unders?gelser af universitetsstuderendes arbejde med et interaktivt computerprogram er foretaget. Programmet, hvis design tager udgangspunkt i den konstruktivistiske l?ringsteori, handler om et eksemplarisk, tilsyneladende simpelt kemisk sp?rgsm?l, der skal udfoldes. Dets form?l er at underst?tte de studerendes l?ring af, hvordan beskrivelsen af en ?ben, kemisk problemstilling kan h?ndteres. Gennem videooptagelser, observationer og sp?rgeskemabesvarelser er de studerendes motivation for at arbejde i denne type undervisningssituation belyst. Det synes som om interaktive, computermedierede l?ringsressourcer kan v?re motiverende for de studerende at anvende, hvis to foruds?tninger er opfyldt: at de studerende har forst?et undervisningsform?let, og at de erkender at deltagelsen kan benyttes hensigtsm?ssigt i deres l?ringsproces.Downloads
Published
2016-03-01